روزنامه همشهری

 

روزنامه همشهری پرمخاطب‌ترين و پرتيراژترين روزنامه ايران است كه تمركز موضوعی آن بر حوزه‌های شهری، اجتماعی و اقتصادی با رويكرد حل مسأله و پرهيز از حاشيه‌ها با هدف اثرگذاری بر وضعيت زندگی جامعه مخاطبان است. همين رويكرد سبب شده است تا از ابتدای سال 1394 سوژه‌هايی كه قابليت پيگيری و حل مسأله مرتبط با آنها در چارچوپ وظايف حرفه‌ای روزنامه‌نگارانه وجود داشت، در قالب«سوژه‌های ستاره‌دار» به صورت يكپارچه توسط تحريريه پيگيری شوند كه شماری از آنها به نتايج مثبتی رسيده و يا اينكه با برجسته‌سازی آنها در روزنامه همشهری رسانه‌های ديگر نيز به موضوع پرداخته و به دستور كار رسانه‌ها و دولت مردان تبديل شده است.

رورنامه همشهری
روزنامه 28اسفند 1402
ضمیمه همشهری 24

ضمیمه سينمايی همشهری 24 که برای مخاطبان علاقه‌مند به سينما و رسانه‌های تصويری منتشر می شود، يک قرار سينمايی دلنشين و جذاب هفته‌گی است. ضمیمه ای برای آن که مخاطبان دور از هيجانات زودگذر نگاهی تحليلی به سينمای جهان و کشورمان داشته باشند.

صفحه همشهری عربی

صفحه همشهری عربی هر روز در آخرین صفحه روزنامه ویژه طوفان‌الاقصی و تحولات منطقه به زبان عربی منتشر می‌شود.

همشهری عربی
همشهری عربی
گروه شهرنگار

گروه شهرنگار به بررسی مسائل شهر در بستر خودش می‌پردازد، گاهی قدم در حوزه اقتصادی می‌گذارد و گاهی مسائل اجتماعی را در خود جای داده است گاهی بحث روز مسائل محیط زیست و گاهی مهندسان در تیر رس هستند و اصلا گاهی مسائل سیاسی در کف شهر، موضوع اصلی گروه شهرنگار است تا حقی که شهروندان برگردن مجموعه همشهری دارند ادا شود.

شهرنگار
شهرنگار
گروه تماشاگر

گروه تماشاگر آخرین اخبار و مطالب ورزشی را به اطلاع مخاطبان می رساند.
صفحه تماشاگر سرآغاز يک تحول جديد و جدی در عرصه‌ای است كه بسياری آن را پرمخاطب‌ترين ساحت خبری در ايران می دانند. اين اتفاق جديد، می تواند فرصتی گرانبها برای عميق‌تر شدن رابطه تحريريه همشهری با مخاطبان خود و ضامن افزوده شدن تعداد قابل توجهی خواننده بالقوه اطلاعات و اخبار ورزشی به خانواده بزرگ مخاطبان اين روزنامه باشد.

تماشاگر
تماشاگر
گروه داستان

دنيای ادبيات و داستان پر از اتفاقات هیجان انگیز است؛ از به بازار آمدن آخرين رمانها و مجموعه داستان‌های نويسندگان سرشناس ايرانی تا انتشار ترجمه آثار داستانی نويسندگان ساير نقاط جهان، از برپايی نمايشگاه کتاب در ايران و جهان تا اعلام برندگان جوايز ادبی، از ظهور نويسندگان تازه و بااستعداد تا پديده شدن يک کتاب خاص، ضمیمه همشهری داستان معتبرترين منبعی است که در آن می توانيد در جريان تمام اين اتفاقات قرار بگيريد و اين البته تنها آغاز کاراست.

مجموعه‌ای از بهترين داستان‌های ايرانی و خارجی برای تمام ذائقه‌ها از بخش‌های اصلی اين ضمیمه است.

همشهری داستان
همشهری داستان
گروه تندرستی

در يک جمله مي‏خواهد شعار «همه برای سلامت، سلامت براي همه» را به يک خواست عمومی و هرروزه تبديل كند. يعني می خوادهد بیاد بياورد که داشتن شهری با هوای پاک، آب آشاميدنی و تغذيه سالم، بهداشت روانی و بصری و صوتی، امکان ورزش و تحرک جسمانی، دسترسی آسان به امکانات سلامت و درمان و شهروندانی با جسم و روان سالم حق هميشگی همه ماست.

تندرستی
تندرستی
گروه سرنخ

همشهری سرنخ تنها صفحه حـوادث و شگفتي‏ های کشور است که به بازخوانی مهمترين اتفاقات اجتماعی کشور می پردازد. در اين نشريه می توان موضوعات حوادثی و هشداردهنده برای شهروندان را خواند.هدف گذاری سرنخ بيشتر به پوشش مخاطبان عام معطوف است و تلاش ميكند تا علايق اين قشر از جامعه را در نظر بگيرد و با استفاده از جذابيت‌های حوزه حوادث و شگفتی ها آموزش‌های اجتماعی لازم را به آنها بدهد و آنها را با آسيب‌های اجتماعی و شيوه برخورد با آنها آشنا كند. با اين استراتژی بخش حوادث نشريه از انعكاس صرف اخبار مربوط به جنايت‌ها كه در برخی از نشريات زرد با هدف فروش بيشتر و جنجال صورت می گيرد خودداری كرده و بيشتر بر اطلاع‌رسانی صحيح و درست درباره حوادث و چگونگی جلوگيری از آنها متمركز است. محورهای مهم محتوايی اين نشريه به اين شرح است: آشنايی مخاطبان با حوادث در راستای پيشگيری از آسيب‏ های اجتماعی، آسيب شناسانی و آگاهی بخشی شهروندان از نارسايی هايی که در سايه رواج خشونت و .. در کمين آنان است، انعکاس حوادث خانوادگی در راستای معرفی و ريشه يابی بحران‌های خانوادگی، ارتقای فرهنگ قانون مداری با تاکيد بر اثرات نظم گريزی و ترويج سبک زندگی سالم زيستی و کسب درآمد و رزق حلال با انعکاس نتايج رفتارهای غيراخلاقی.

سرنخ
سرنخ
گروه سرزمین من

گروه سرزمين من، متفاوت‌ترين صفحه کشور برای معرفی داشته‌های تاريخی و طبيعی ايران است كه در آن بناها و محوطه‌های تاريخی، طبيعت و حيات وحش و آداب و رسوم زندگی مردم اين سرزمين را با چاپ نفيس در گزارش‌ها و مقاله‌های علمی و خواندنی همراه با تصاوير ديدنی پيش چشم خواننده می گذارد. اين صفحه تنها و نخستين ضمیمه ايرانی است که طبق استاندارهای بين‌المللی براي معرفی ميراث فرهنگی، معنوی و طبيعی سرزمين ما منتشر می شود. اين صفحه از نظر فرم و ارايه محتوا يکی از معدود ضمیمه های است که در جهان با رويکرد پرداختن به حوزه فرهنگ، تاريخ و طبيعت منتشر می شود. اين ضمیمه علاوه‌بر اثرگذاری بر قشر فرهيخته و متخصصان توانسته است در فروش دکه موفق باشد و نظر عموم مخاطبان را به خود جلب کند.

سرزمین من
سرزمین من
گروه فرهنگ‌شهر ( پایداری)

اگرچه بيش از سی و پنج سال از پايان جنگ تحميلی گذشته، اما آثار و نشانه های اين واقعه بزرگ هنوز هم در بخشهای مختلف اجتماعی و فرهنگی جامعه ما نمايان است. ضمبمه همشهری پايداری که به فرهنگ دفاع مقدس می پردازد قصد دارد در هر شماره اين نشانه ها را گرامی بدارد و درباره ارزش های پنهان و پيدای اين دوره تاريخی با مخاطبانش گفت وگو کند.

اين ضمیمه که از طريق گفت وگو با فرماندهان، مسئولان و رزمندگان سالهای دفاع مقدس به بازخوانی عمليات های مهم و فرهنگ جبهه می پردازد، سعی دارد تا روايتی مستند و به دور از اغراق و بزرگنمايی را به خواننده خود ارايه دهد و در عين حال خاطرات شيرين آن روزها را برای علاقه‌مندان يادآوری کند.

محورهای محتوای پایداری به اين شرح است: گسترش فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس، پيگيری جدی مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه ارزشهای فرهنگی دفاع مقدس، انعکاس مشکلات ايثارگران، نگاهی تحليلی و انتقادی به کارکردهای نهادهای متولی ترويج فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس، آشنايی شهروندان با زندگی و تفکر مفاخر و بزرگان دفاع مقدس تهران، جلوگيری از انجام تحريفات و مستند و مكتوب شدن وقايع دفاع مقدس، ترويج فرهنگ احترام به يادگاران دفاع مقدس (جانبازان، آزادگان، خانواده شهداء و...)

پایداری
پایداری
گروه محله

«همشهری محله» از سال 1383 با رويكرد شهری - اجتماعی به خانواده بزرگ همشهری پيوست و عنوان بزرگترین و نخستين نشريه محلی را به خود اختصاص داد. هدف از انتشار اين نشريه توجه به مشكلات شهری، هويت محله‌ها و سرمايه‌های اجتماعی محله‌های تهران و پل ارتباطی شهروندان با مديران شهری اعلام شد كه در ادوار مختلف هر يک از اين اهداف به تناسب مورد توجه كمتر يا بيشتر قرار ‌گرفت. كار ويژه كنونی همشهری محله پرداختن موضوعی و تخصصی به هويت و تاريخ تهران و معرفی قهرمانان اجتماعی است. توليد مطالب ارائه‌شده با حلقه پژوهشگران تاريخ و فرهنگ عامه و تهران‌شناسان مركز تهران‌شناسی همشهری تعميق و غنا می يابد. اين ضميمه همشهری هفته‌ای يک بار نوبت انتشار دارد و نظر مخاطبان پرشمار علاقه‌مند به تاريخ و شناسنامه پايتخت هزارساله را را به خود جلب كرده است.

همشهری محله
همشهری محله
گروه دانستنیها

همشهری دانستنیها ضمیمه ای است که در آن آخرين خبرها و گزارش‌های علمی با زبانی ساده و قابل فهم، براي عموم مخاطبان ارائه می شود.

مهمترين هدف این ضمیمه انتشار نشريه ای برای علاقه مندان به مباحث علمی است كه در آن موضوعات پيچيده علمی به زبان ساده بيان می شود كه در اين بين دانش آموزان و دانشجويان در اولويت قرار دارند. البته با وجود اينكه مخاطب هدف همشهری دانستنيها نوجوانان و جوانان تعريف شده است ولی امروز توانسته به ضمیمه ای  براي همه اعضاء يك خانواده نيز تبديل شود. در اين ضمیمه آخرين خبرها و گزارش‌های علمی با زبانی ساده و قابل فهم، برای عموم مخاطبان ارائه می شود.

همشهری دانستنیها
همشهری دانستنیها
ضمیمه دوچرخه

دوچرخه ضمیمه ای است به رنگارنگی ذهن نوجوانان و کودکان ایران زمین و بلند پروازی آرزوهای آنها که با  سپردن بخش‌هايی از كار به نوجوانان و تشويق حضور آنها در تيم‌های خبرنگاری افتخاری، شعر، داستان و ديگر نوآوری ها، توانسته است نمونه ويژه‌ای از ارتباط بين رسانه و مخاطب را رقم بزند.

دوچرخه
دوچرخه
ضمیمه روز هفتم

ضمیمه پنجشنبه روزنامه همشهری است که هر هفته در 8 صفحه منتشر می شود. در این ضمیمه هربار با هدف معرفی مقاصد گردشگری یک موضوع محوری مورد توجه قرار می گیرد. مثلا یک هفته با موضوع گردش در قلمرو جانوان، مناطق حفاظت شده تهران، باغ های پرندگان، باغ وحش ها ومعرفی شده است و هفته دیگر گردشگری خوراک و راسته‌های شکم‌گردی پایتخت.

همشهری روز هفتم
همشهری روز هفتم